Friday, August 29, 2014

apricot cookies / abrikoskager




apricot cookies

on needles
on photons
surfing on sweet apricot cookies
the angels arrive

they place a dead and dried up grasshopper
under my bed
exactly under the spot
where my head rests
(when and if it rests)
and where the anchor
of the dream-boat
usually is stuck

this might explain
the uneasiness of my sleep
and my urge
to swarm
by myself

had I noticed
I probably would have released
the poor thing
into the night
and suffered what else
the ethereal hooligans
would have come up with

like reminding me
of God 





abrikoskager

på nåle
på fotoner
surfende på søde abrikoskager
ankommer englene

de lægger en død og indtørret græshopper
under min seng
præcist under det sted
hvor min hoved hviler
(når og hvis det hviler)
og hvor drømmebådens anker
sædvanligvis
sidder fast

det kunne forklare
min urolige søvn
og min trang
til at sværme
for mig selv

havde jeg bemærket det
ville jeg sandsynligvis ha' sluppet
det stakkels kræ fri
og fundet mig i
hvad de æteriske hooligans
ku' ha' fundet på

som at minde mig
om Gud

No comments:

Post a Comment