Sunday, August 10, 2014

spiders / edderkopper





usually I get rid of spiders
in my flat

but that one
in the corner
above the lamp
pointing upwards
I let be

it eats those
tiny insects
that come inside
on warm summers
like this one

that'll do

                                   let's dance I say to the neurons
                                   and they accept the invitation
                                   we do a pogo across the floor
                                   littered with painting in various
                                   degrees of un-finishment and get
                                   sweaty well I do I'm not sure neurons
                                   have that ability but they can keep
                                   track of a vague (I prefer it that way)
                                   map of the world and store data
                                   much better than anything and the pogo
                                   demands no special ability other than
                                   to be able to move arms and legs

either I hoover
them up/in

the spiders

or use an insecticide
with floral scent

and hoover them
up when they're
dead

it's practical

heartless
but practical

in those situations
I fear the stricter interpretations
of karma


…..........................................................................................


normalt fjerner jeg edderkopper
i min lejlighed

men den dér
i hjørnet
over lampen
der vender opad
la'r jeg være

den spiser
de små insekter
der kommer indenfor
på varme somre
som denne her

det funker

                                    lad os danse siger jeg til neuronerne
                                    og de tager imod invitationen og vi
                                    danser en pogo hen over gulvet hvor
                                    der nu er plads mellem malerier i forskellig
                                    grader af ufærdighed og bliver svedige
                                    altså jeg gør jeg er ikke sikker på at neuroner
                                    har den egenskab men de kan holde rede på
                                    et vagt (sådan foretrækker jeg det) verdensbillede
                                    og oplagre data meget bedre end noget andet
                                    og pogo'en kræver ikke særlige evner
                                     udover at kunne bevæge arme og ben

enten fjerner
jeg dem med støvsugeren

edderkopperne

eller bruger en insektgift
med blomsterduft

og bruger så
støvsugeren
når de er døde

det er praktiskt

hjerteløst
men praktisk

i de situationer
frygter jeg de mere rigide
fortolkninger
af karma

No comments:

Post a Comment